De Cannondale Moterra is een fiets waar niemand om gevraagd heeft...

...die we stiekem toch heel graag willen hebben...

Waarom?

Bekijk de video hieronder maar eens...

FUN FUN FUN

Bij de Cannondale Moterra draait het allemaal om FUN!

Dit is geen E-MTB voor mensen die op doktersvoorschrift met elektrische ondersteuning moeten rijden. Nee, rijden met de Cannondale Moterra met de krachtigste variant van de Bosch Performance CX middenmotor is een compleet nieuwe sport an sich. Het is deels hardcore freeride mountainbiken, deels motorcrossen.

Cannondale-Moterra-drawing

Crossen met de Moterra brengt je in een hogere staat van bewustzijn. Het gaat dankzij de 75Nm aan koppel allemaal net een stukje makkelijker en een flink stuk sneller. Ieder gemoedelijk slingerpaadje wordt plots een spectaculaire uitdaging. Ieder heuveltje een springschans. Ieder stuk vals plat een gelegenheid om op adem te komen. En iedere afdaling een pittige oefening voor je stuur- en remtechniek.

Je kunt de Bosch motor ook zien als een ingebouwde ski-lift. Met hulp van elektropower naar de top om vervolgens helemaal los te gaan in de afdaling. Genieten!

Bosch Performance CX MTB middenmotor

Het Performance CX-systeem is het krachtigste e-bike ondersteuningssysteem van Bosch. Dit systeem heeft een maximaal koppel van 75 Nm voor een krachtige acceleratie en geweldige klimcapaciteiten. In de nieuwe eMTB-modus biedt de dynamische power control automatisch tussen de 120 en 300 procent ondersteuning, afhankelijk van de terreinsituatie. Er hoeft dus niet meer te worden omgeschakeld naar een andere modus. Zodra je op de pedalen gaat staan is het volledige vermogen beschikbaar zodat je eenvoudig bergop kunt starten en een volledig natuurlijk rijgevoel krijgt.

Typisch Cannondale: het speciaal gemaakte Ai (Asymmetric Integration) tandwiel verplaatst de kettinglijn 6mm naar buiten. Hierdoor ontstaat extra ruimte voor de extra korte achtervorken met voldoende ruimte voor brede banden. Alles staat perfect in lijn met de extra brede en extra stijve 157mm achternaaf.

Cannondale-Moterra-Bosch-Performance-CX

Voor een maximale frame stijfheid en een ideale positionering van de accu heeft Cannondale een ruimte gecreëerd aan de onderzijde van de onderbuis. De zogeheten 'torsion box' structuur is duidelijk stijver dan een 'open' onderbuis constructie. De accu is zo laag en centraal mogelijk geplaatst voor het beste rijgevoel. De motor en de accu worden beschermd door een rubberen beschermingsplaat, de BatStrap genaamd.

Cannondale Moterra SE

Er bestaan meerdere varianten van de Moterra en wij hebben ervoor gekozen de Moterra SE in de winkel te zetten. Gewoon, omdat we deze het mooist vinden. 😉

De Moterra SE is voor techniekliefhebbers een lust om te bestuderen. Kijk bijvoorbeeld eens hoe mooi de motor en de accu geïntegreerd zijn. En de lagers van het veersysteem zijn allemaal dubbel uitgevoerd. Lekker robuust!

Cannondale Moterra SE

Maar uiteindelijk staat 'ie natuurlijk in de winkel om bereden te worden! We moeten je echter wel waarschuwen... Deze fiets is verslavend...

De Cannondale Moterra SE is als volgt opgebouwd:

 FRAME SmartForm C1 Aluminium
 MOTOR BOSCH Performance CX 250W met BOSCH Purion display
 ACCU BOSCH PowerPack 500Wh
 VOORVORK Fox Performance 34 Float, 140mm veerweg
 ACHTERVERING Fox Performance Float EVOL Shock, 130mm veerweg. Scharnieren dubbel gelagerd.
 VERSNELLINGEN SRAM EX1, 8-speed, 11-48T
 REMMEN SRAM Guide RE hydraulische schijfremmen
 WIELEN 27,5" WTB i29, 30mm breed, Formula Disc steekas naven
 BANDEN Onza Canis Kevlar vouwbanden, Skinwall, 27.5" x 2,85"
 EXTRA'S TransX dropper zadelpen, 100mm (S) - 120mm (M) - 150mm (L/XL)

Prijs: €5.699,-

Cannondale test centerCannondale Moterra SE testen?

We zullen op onze website niet te diep ingaan op alle mooie details van de Moterra SE, want teveel lezen is zonde van je tijd.

JE MOET ERMEE RIJDEN!

Stuur ons even een berichtje of bel ons om een proefrit af te spreken en dan zorgen we dat de Moterra SE met een volle accu voor je klaar staat. Je mag er van ons zó het bos mee in!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.