Cannondale SuperSix EVO - high-end carbon racefietsen
De Cannondale SuperSix EVO racefietsen zijn ontwikkeld voor de profs. Dít is dé teamfiets van de Pro-ploeg. En gelukkig voor ons maakt Cannondale ook civiele versies van de SuperSix Evo.
De SuperSix EVO balanceert binnen de mix van een laag gewicht, maximale stijfheid, aerodynamica en verticale flexibiliteit. Verbeter je persoonlijke records met deze uitgebalanceerde racefiets en hang 'm tussendoor als een kunstwerk aan de muur. Doen wij zelf ook. 😉
BALLISTEC CARBON. Hi-Mod or not?
De Cannondale SuperSix wordt gebouwd op basis van twee frames: een BallisTec Carbon frame en een Hi-mod BallisTec Carbon frame. Hi-Mod staat voor High Modulus carbonvezels.
Het verschil tussen Hi-Mod or not? Het gewicht. Je kiest het Hi-Mod Carbon frame wanneer je leven van iedere gram afhangt. Of als je gewoon het beste van het beste wilt. Maar laat dan wel dat veel te zware toolkitje thuis en regel een volgauto met eigen mechanieker!
Stijf carbon frame met een beetje flexibiliteit
Stijfheid heeft bij de SuperSix Evo prioriteit, want dit model moet de strakst sturende competitie-gerichte racefiets zijn. Cannondale heeft echter ook flexibiliteit ingebouwd, met name in de zitbuis en de staande achtervork. Dit houdt je rit comfortabel zonder dat je het rijgevoel verliest.
Cannondale's SPEED SAVE microveersysteem absorbeert trillingen om sneller te kunnen gaan, maar bovenal om comfort te bieden. Want minder pijn betekent meer snelheid en een groter uithoudingsvermogen.
Voor nóg meer comfort, zowel qua zithouding als rijgevoel, heeft Cannondale de Synapse endurance racer.
Ultrastijve constructie dankzij BB30
Profiteer van superieure krachtoverdracht in de sprints en tijdens het klimmen met Cannondale's eigen asymmetrische BB30a bottom-bracketverbinding. Dit bracket maakt een extra breed uitlopende zitbuis mogelijk en samen met de speciale BallisTec carbon layup levert dit een superstijve en efficiënte constructie op.
Wat BB30 precies inhoudt, vertelt Cannondale in de video.
SuperSix met aerodynamische eigenschappen van de SystemSix
De SuperSix is aerodynamischer vormgegeven dan ooit. Cannondale heeft veel ontdekkingen uit het ontwikkelproces van de SystemSix Aero racer doorgevoerd in de nieuwe SuperSix Evo.
Overeenkomsten zijn bijvoorbeeld de afgeplatte achterkant van de zitbuis en onderbuis, het aerodynamische stuur met in de stuurpen en het balhoofd geïntegreerde kabels en de bijna naadloze aansluiting van de voorvork.
Schijfremmen of velgremmen
Sommige modellen van de Cannondale SuperSix Evo zijn uitgerust met schijfremmen en andere met conventionele velgremmen. Beide systemen hebben zo hun voor- en nadelen, waar we je in de winkel alles over kunnen vertellen. Het blijft echter vooral een gevoelskwestie waar je alleen maar wijzer van wordt als je ermee gaat rijden. Kom langs en ervaar de verschillen zelf.
Krijg je er al zin in?
De Cannondale SuperSix EVO racefietsen zijn verkrijgbaar in verschillende kleurstellingen, met verschillende afmontages en met hydraulische schijfremmen of velgremmen. Het topmodel kost maar liefst €10.490,-. Dat is even slikken, maar gelukkig is er al een SuperSix Evo vanaf €2.299,-.
We informeren je in de winkel graag over de eigenschappen van de verschillende frames, alle onderdelengroepen, remsystemen en wielsoorten. Bekijk de 2020 modellen van de SuperSix EVO op de website van Cannondale en kom daarna gezellig langs om ze in het echt te bewonderen en zelf uit te proberen.
Cannondale SuperSix Evo testen?
Natuurlijk is het 'verplicht' om zo'n high-tech Cannondale racefiets eerst goed te testen. Try before you buy!
Is de SuperSix EVO de ideale Cannondale racefiets voor jou? Of zou de meer op Endurance gebouwde Synapse misschien beter geschikt zijn? Je mag het zelf komen ervaren. We hebben meerdere testexemplaren voor je klaar staan!
