Jouw ideale Van Nicholas Pioneer configureer je zelf!

De Van Nicholas Pioneer is een breed inzetbare, hoogwaardige, heavy-duty trekkingfiets met een oersterk titanium frame, duurzame Rohloff versnellingen en met naar keuze een ketting of tandriem. De Pioneer is niet alleen chique en mooi afgewerkt, hij is ook enorm robuust, praktisch en zeer terreinwaardig. Middels een online configurator kan je 'm zelf samenstellen.

De Van Nicholas Pioneer is gebouwd om véél mee te fietsen, het hele jaar door en met een minimum aan onderhoud. Je kunt er zowel de wereld mee rond fietsen als 'm inzetten voor de dagelijkse woon-werk kilometers. En dankzij sterke 28" wielen met tot 50mm brede banden ook op de meest uiteenlopende soorten ondergrond.

De Van Nicholas Pioneer wordt veel vergeleken met de Santos Travel Lite en de Idworx Easy Rohler Evo. Qua concept en samenstelling komen deze drie fietsen sterk overeen, maar de Pioneer onderscheidt zich met het prachtige, robuuste titanium frame.

Van Nicholas Pioneer Rohloff

Rohloff versnellingsnaaf

Onovertroffen duurzaam met een minimum aan onderhoud. De Pioneer is speciaal ontworpen voor de duurzame Rohloff-naaf.

  • Duitse degelijkheid en precisie-engineering
  • 14 interne versnellingen
  • Groot bereik van 526%
  • Onderhoudsarm: 1x per jaar olie verversen
  • Bewezen extreem lange duurzaamheid (gaat meer dan 100.000 km mee.)

Het spansysteem voor de tandriem of ketting is geconstrueerd 'zoals het hoort'; met een excentrisch verstelbare trapas en vaste achterpadden. De vaste achterpadden garanderen een correcte uitlijning van het achterwiel en de tandriem en het spansysteem is lekker gebruiksvriendelijk.

Titanium is perfect voor trekkingfietsen

De Van Nicholas Pioneer onderscheidt zich van de concurrentie met een titanium frame. Deze bijzondere metaalsoort is een perfect materiaal voor een heavy-duty trekkingfiets. In het schema hieronder hebben we de eigenschappen van de verschillende framematerialen naast elkaar gezet. In de meest rechtse colom staat de totale puntenscore als we alle eigenschappen even zwaar laten wegen. Bij zwaar (over)belaste trekkingfietsen weegt degelijkheid echter zeer zwaar.

MateriaalGewichtElasticiteitDegelijkheidScore
 Staal ++++++6
 Aluminium++++++6
 Carbon+++++++-6
 Titanium++++++++++10

Als we vier frames met dezelfde stijfheidswaarden vergelijken, dan is een stalen frame het zwaarst en die van carbon veruit het lichtst. Aluminium en titanium versies bevinden zich daar tussenin.

Staal is binnen een selecte groep trekkingfietsers nog relatief populair, maar bij mountainbikes, racefietsen en toerfietsen is het zo goed als uitgestorven. Als je een stalen frame net zo stijf construeert als een gemiddeld aluminium trekkingframe, dan weegt het stalen frame al snel een kilo meer. Het grootste voordeel van staal is de prijs, het grootste nadeel is: ROEST. De vermeende comfortverhogende werking van staal is een zo goed als achterhaald argument, want als je stalen buizen slank genoeg uitvoert om een beetje te kunnen flexen, dan krijg je er een slapper en minder stabiel frame voor terug en dat is bij zwaar belaste trekkingfietsen niet gewenst.

Aluminium frames hebben een prima stijfheid/gewicht/prijs verhouding, maar omdat het een vrij brosse metaalsoort is, is het gevoeliger voor metaalmoeheid dan staal en titanium. Het kan ook deuken oplopen door een valpartij of botsing. Desondanks is aluminium verreweg het populairste materiaal voor trekkingframes en het is aan de ontwikkelaars van de frames te danken dat deze over het algemeen degelijk genoeg geconstrueerd zijn.

Carbon frames komen in de trekkingfietswereld praktisch niet voor, omdat het materiaal veel te kwetsbaar is. Bij een zijdelingse impact zal de buis niet deuken, maar direct breken. Eén keer lelijk vallen en de kans is groot dat je je frame weg kunt gooien. Carbon is leuk voor lichtgewicht sportfietsen, maar dus niet geschikt voor sterke pakezels.

Titanium scoort juist enorm goed op degelijkheid. Het corrodeert niet, heeft geen lak nodig, heeft het minst last van metaalmoeheid en kan extreem goed tegen een stootje. Het frame zal niet snel deuken oplopen door een zijdelingse impact en krasjes poets je eenvoudig weg met een stukje staalwol. Het gewicht van een titanium frame is niet lager dan een aluminium versie, maar je krijgt er wel een oerdegelijk frame voor terug. Ideaal dus voor trekkingfietsen die het zwaar te verduren krijgen.

Van Nicholas Pioneer titanium frameMooi tijdloos titanium frame

Het titanium frame van de Pioneer is niet alleen erg degelijk, het is ook nog eens bijzonder mooi vormgegeven. De buizen zijn oversized gevormd voor een stabiel en veilig rijgedrag met zware bepakking.

Het V-logo is op kunstzinnige wijze in het balhoofdbuis gefreesd, maar achter de excentrische bottom bracket vind je het mooiste deel: een met een waterstraal opengewerkt logo. Deze details en het feit dat het blank geborstelde titanium frame geen lak nodig heeft (en dus niet aan mode onderhevig is), maken van de Pioneer een tijdloze schoonheid.

De poten van de aluminium voorvork zijn mooi vloeiend vormgegeven en sluiten bij het kroonstuk naadloos op elkaar aan.

In de video hieronder heeft Van Nicholas alle eigenschappen van de Pioneer kort voor je samengevat.

 

Een Van Nicholas Pioneer stel je zelf samen

In de configurator onderaan deze pagina kan je je eigen ideale Pioneer virtueel opbouwen. Na bestelling wordt de fiets in Heerenveen geassembleerd en binnen zes weken bij ons afgeleverd.

De Pioneer wordt altijd standaard geleverd met een Rohloff-naaf en velgremmen. Wil je hydraulische of mechanische remmen? Een ketting of toch liever een onderhoudsarme tandriem? Brede of smalle banden? We lichten je in de winkel graag voor!

Je kunt je eigen Pioneer op smaak afmaken met o.a. diverse sturen, stuurpennen, zadelpennen, titanium bidonhouders, een goed passend zadel en zelfs een titanium bel! Wat je ook kiest, bij Van Nicholas staat kwaliteit altijd voorop! Ook voor de wielen, verlichting, bagagedragers en alle kleinere componenten werkt Van Nicholas uitsluitend met A-merken als Schwalbe, SON, Tubus, Magura en Van Nicholas' eigen onderdelenmerk VNT.

Van Nicholas Pioneer foto's

[ngg_images source="galleries" container_ids="26" display_type="photocrati-nextgen_basic_thumbnails" override_thumbnail_settings="1" thumbnail_width="600" thumbnail_height="400" thumbnail_crop="0" images_per_page="80" number_of_columns="3" ajax_pagination="0" show_all_in_lightbox="0" use_imagebrowser_effect="0" show_slideshow_link="0" slideshow_link_text="[Diavoorstelling tonen]" template="/data/sites/web/bongersbikesnl/www/wp-content/plugins/nextgen-gallery/products/photocrati_nextgen/modules/ngglegacy/view/gallery.php" order_by="filename" order_direction="ASC" returns="included" maximum_entity_count="500"]

Configureer hier je Van Nicholas Pioneer

 

Keuzestress?

We kunnen ons voorstellen dat je een beetje duizelig wordt van alle opties in de Van Nicholas configurator. Geen probleem, hoor. Wij helpen je in de winkel graag verder en voorzien je met plezier van goed advies.

Van Nicholas heeft ook nog de Deveron in de collectie. Dat is ongeveer dezelfde fiets als de Pioneer, maar dan met Pinion versnellingen. Als je er toch bent, is het goed om het daar ook even over te hebben.

Van Nicholas Pioneer testen?

Wij vinden uitgebreid proefrijden heel belangrijk en daarom mag je met de Pioneer gerust een ochtend of middag lekker uitwaaien in de bossen bij ons om de hoek! Alle Van Nicholas fietsen in onze winkel mogen gewoon vies worden. Daar kunnen ze namelijk heel goed tegen.