De KOGA SuperMetro laat zich niet in een hokje stoppen
De KOGA SuperMetro is een sportieve stadsfiets / toerfiets / sportfiets / designfiets. Ja, wat is het eigenlijk?
Negatief bezien is de SuperMetro op meerdere vlakken een net-niet-fiets. Positief bekeken is het voor de meeste situaties juist een net-wel-fiets!
De SuperMetro is zó breed inzetbaar dat het onmogelijk is hem in een hokje te plaatsen. Marketingmensen in nette pakken zouden in zo'n geval kunnen zeggen: "Deze unieke KOGA is speciaal ontwikkeld voor de sportieve, zelfbewuste individu die weigert zich in een hokje te laten stoppen en altijd zijn eigen weg kiest." Of zoiets...
Ach, hoe dan ook... Laat ze maar lekker kletsen! Ga toch fietsen!
KOGA gebruikt zelf de termen 'naked bike' en 'urban jungle'. Dat klinkt heel stoer natuurlijk, maar gewoon nuchter bekeken is de SuperMetro een KOGA F3 met een 8-versnellingsnaaf en een tandriem en ontdaan van alle overbodige ballast. Maar hoe je het ook bekijkt, de SuperMetro is wel een heel gaaf en relatief praktisch sportfietsje geworden!

Stijlvol aluminium frame
De basis voor de KOGA Supermetro wordt gevormd door het frame van de F3 3.0. Het smooth-welded frame is mooi glad afgewerkt, licht van gewicht en de kabels lopen zo veel mogelijk binnendoor voor een strakke, cleane look.
Nooit meer een Bikers Tattoo
De KOGA SuperMetro is uitgerust met een onderhoudsarme Shimano Nexus versnellingsnaaf met 8 versnellingen. Precies! Dezelfde naaf als die we kennen van menig stadsfiets.
Maar het mooiste is dat deze gekoppeld is aan een Gates CDN tandriem. Deze riem gaat langer mee dan een ketting, hoef je nooit te smeren en blijft dus veel mooier schoon. Nooit meer een Bikers Tattoo!


Krachtige schijfremmen
Tektro is de leverancier van de SuperMetro's hydraulische schijfremmen. Dit systeem is heerlijk fijngevoelig met twee vingers te doseren en remt indien nodig lekker stevig, ook in natte omstandigheden.
Damesframe met hoge instap
De damesversie van de SuperMetro heeft een hoge instap. Dat is veel stijver dan een lage instap en stuurt daardoor lekker strak, zoals bij een sportfiets gewenst is.

En verder niets...
Noem 'm kaal of minimalistisch, maar dit is wat het is; een sportfiets met 8 versnellingen, een tandriem en schijfremmen. Hij weegt dan ook slechts 12,7 Kg.
Beschouw de SuperMetro door het ontbreken van volwaardige spatborden wel voornamelijk als een mooiweerfiets. Of wacht rustig af tot, in navolging van de gescheurde spijkerbroek, het kreukelshirt met chloorvlekken en de bikers tattoo, de rug met zwarte streep in de mode komt.
Nu is het mogelijk om middels een upgrade-kit de SuperMetro te voorzien van een bagagedrager, spatborden en batterijverlichting, maar daarmee doe je wat ons betreft een beetje afbreuk aan het minimalistische concept. Dan raden we je liever aan om de KOGA F3-modellen met alles erop en eraan uit te proberen. Zo hebben wij besloten om de KOGA F3 3.0 op bestelling met een tandriem uit te rusten.
Prijs: €1.349,-
