DE UNIT DIE ALLES VERBINDT

De Pinion Motor.Gearbox.Unit (MGU) verenigt een elektrische fietsmotor met volledig vermogen, de toonaangevende versnellingsbak van Pinion met maximaal 12 versnellingen en elektronisch schakelen in een compact pakket om een ​​compleet nieuw aandrijfsysteem voor e-bikes te creëren. Maar het aandrijven van een e-bike is nog maar het begin van waartoe het Pinion E-Drive-systeem in staat is. De Pinion MGU is een alles-in-één slimme oplossing voor een nieuwe generatie e-bikes. Het brengt uiteindelijk samen wat bij elkaar hoort in één eenheid die alles verbindt.

 

MEER DAN ALLEEN EEN MOTOR

De Pinion MGU verenigt een slijtvaste, borstelloze elektromotor met vol vermogen en Pinion’s toonaangevende versnellingsbak met maximaal 12 versnellingen in een compact pakket ter grootte en gewicht van gewone middenmotormotoren voor e-bikes met afzonderlijke transmissies. Aangedreven door elektronisch schakelen en aangedreven door Pinion’s eigen hard- en software, is het het hart en de ziel van een compleet nieuw aandrijfsysteem voor e-bikes.

 

AUTOMOBIELTECHNOLOGIE VOOR E-BIKES

We zijn ervan overtuigd dat als de hedendaagse fietsindustrie de ontwikkeling van (elektrische) schakelsystemen voor fietsen helemaal opnieuw zou beginnen, de meesten vanaf het begin volledig zouden afzien van een zichtbaar en kwetsbaar derailleursysteem. Dankzij de functionele principes en de ingebouwde constructie biedt een versnellingsbak betrouwbaarder schakelen dan traditionele fietsaandrijvingen en is hij veel beter uitgerust om de stress van een e-bikemotor aan te kunnen. De Pinion-versnellingsbaktechnologie is al meer dan tien jaar beproefd, getest en bewezen. Ze is betrouwbaar, duurzaam en uiterst onderhoudsarm.

HET KARAKTER? EEN KWESTIE VAN INSTELLINGEN!

Het Pinion E-Drive-systeem biedt 4 ondersteuningsniveaus: “Eco” is ontworpen voor maximaal bereik, terwijl “Fly” de rijder op elk moment volledig een beroep laat doen op de enorme kracht van het systeem. De niveaus ‘Flow’ en ‘Flex’ zijn echter adaptieve rijmodi die zijn ontworpen om dynamisch te zijn en om de hoeveelheid ondersteuning perfect aan te passen aan elke rijsituatie en het terrein waarmee u te maken heeft. Een nauwkeurig afgesteld starthulpmiddel dat wielspin helpt voorkomen bij het wegrijden op losse beklimmingen en een Boost-knop op het stuur ronden het pakket verder af. Bovendien kunnen alle ondersteuningsmodi worden afgestemd op de individuele voorkeuren van de fietser via de FIT E-Bike Control-app.

 

 

SYSTEEM INTEGRATIE GEBASEERD OP FIT

Vanaf het allereerste begin van het ontwikkelingsproces van de MGU hebben we ervoor gezorgd dat we sterke partners aan boord hadden. Dankzij FIT als onze systeemintegratiepartner kunnen we klanten nu een ongelooflijke hoeveelheid modulariteit en een bewezen en betrouwbare service-infrastructuur bieden. Het FIT-ecosysteem beschikt over een hele reeks strakke bedieningselementen en displays die op verschillende manieren kunnen worden gecombineerd om een ​​werkelijk op maat gemaakte cockpit te creëren, afgestemd op het beoogde gebruik.

 

 

EEN APP DIE ALLES VERBINDT

Naast het bieden van de mogelijkheid om functies en waarden als vermogen, vermogensaanzet, vermogensafgifte en alle Smart.Shift-functies aan te passen en te verfijnen, biedt de app ook eenvoudige en duidelijke uitleg om de gebruiker te begeleiden bij het afstemmingsproces.

Centrale plaatsing van de Pinion versnellingsbak

De motor met geïntegreerde versnellingsbak wordt dus in zijn geheel op de plaats van het bracket onder het frame geschroefd. Om deze in fietsen toe te kunnen passen moeten de fietsfabrikanten een speciaal frame maken. Evenals bijv. een Bosch motor met een Rohloff-naaf is een Pinion MGU niet bijzonder licht van gewicht, maar de plaatsing van het geheel in het bracket heeft als voordeel dat het zwaartepunt mooi laag en centraal komt te liggen en het achterwiel lekker licht blijft. Dit laatste is belangrijk voor fietsen met achtervering; hoe lager het "ongeveerde gewicht" hoe beter!

 

Pinion heeft een hoog rendement

De tandwielen, lagers en assen zijn geconstrueerd voor een lange levensduur in combinatie met een zo hoog mogelijk rendement. Deutsche gründlichkeit met de precisie van een Zwitsers uurwerk! En dat hoge rendement blijkt in de praktijk goed voelbaar. Deze versnellingsbak trapt lekker licht!

 

Ongeëvenaarde betrouwbaarheid

Het hele systeem zit in een gesloten en afgedichte behuizing die stof, modder en water buiten houdt. Het schoonmaken en onderhouden van de fiets is enorm eenvoudig, vooral wanneer deze is uitgerust met een Gates riemaandrijving die niet hoeft te worden onderhouden of gesmeerd.
Het Pinion E-Drive Systeem is daarom extreem duurzaam, terwijl de slijtage van het aandrijfsysteem extreem laag is door het weglaten van externe schakelcomponenten. Het onderhoudsinterval? Een olieverversing van 10 minuten na 10.000 km. Dat is alles!

 

Perfect schakelen, in stilstand en onder belasting

De kwaliteit van het schakelen van de MGU is veel beter dan die van andere systemen in termen van schakelen onder belasting en de snelheid van het schakelen, dankzij het geïntegreerde karakter van het systeem en het feit dat de hardware en software specifiek voor elk systeem zijn ontwikkeld.

 

Smart.Shift Functies

Met Pre.Select kan het systeem automatisch naar de perfecte versnelling voor uw snelheid schakelen wanneer u bergafwaarts gaat, zodat u de juiste versnelling heeft om weer op de pedalen te stappen zonder eerst verwoed op of terug te hoeven schakelen.
En dan is er ook nog Start.Select. Wanneer u bijvoorbeeld bij een stoplicht stopt, kan de MGU automatisch naar een vooraf geselecteerde startversnelling schakelen – dit voorkomt vervelende en onhandige situaties.

 

Pinion MGU varianten

Er bestaan 2 varianten van Pinion's MGU E-drive systeem; een met 9 of een met 12 versnellingen. Momenteel bieden wij alleen fietsen van Tout Terrain aan met de Pinion MGU, waarbij de Appia voorzien van de E1.9 en de Pamir van de E1.12 variant.

 

Pinion Premium Partner logoPinion Service

In 2011 werd BongersBikes de eerste Pinion-dealer van Nederland. Vanwege onze vroege ervaringen met deze transmissie en ons in de loop der jaren opgebouwde expertise zijn wij in 2018 door Pinion GmbH aangesteld als Pinion Premium Partner. Wij zijn één van de twee Premium Partners in Nederland en de achtste ter wereld. Lees op onze Pinion Service pagina wat het Premium Partnerschap inhoudt.

Fietsen met Pinion MGU E-drive testen?

Wij hebben fietsen met Pinion E-drive in de winkel staan van het merk Tout Terrain. Klik op het logo hieronder om de collectie van Tout Terrain te bekijken. Benieuwd hoe zo'n Pinion MGU E-drive nu rijdt? Of hoe deze zich verhoudt tot de naafversnelling van Rohloff? Kom gezellig langs en test gerust meerdere e-bikes met Pinion en/of Rohloff!