De Tout Terrain Appia geeft je power in alledaagse situaties
De Appia is (samen met de Pamir) de eerste Tout Terrain E-bike met aluminium frame en voorzien van een geïntegreerde batterij en de unieke Pinion MGU (Motor Gearbox Unit) aandrijving. Deze combinatie maakt hem robuust en betrouwbaar genoeg om het alledaagse avontuur aan te kunnen gaan!
De fraaie vormgeving herbergt innovatieve details waarbij direct de meeste aandacht uitgaat naar de Pinion E1.9 MGU middenmotor met geïntegreerde versnellingsbak! Deze combinatie is uniek in de markt en zorgt voor een perfecte gewichtsverdeling in de fiets. In combinatie met de 700Wh batterij staat dit garant voor een krachtige ondersteuning en bovengemiddeld bereik.
Speciaal voor de sportieve rijder die van een avontuurlijke trip houdt. Met of zonder bepakking. In de stad of daarbuiten. Of je voor vlakke wegen of voor heuvelachtig terrein gaat, de Tout Terrain Appia is ontworpen om je een ongeëvenaarde fietservaring te bieden. Intuïtief en efficiënt.
Benieuwd naar de unieke rijeigenschappen? Of naar hoe dit zich verhoudt tot andere E-bikes in dit segment? Het beste is om de E-bikes zelf te ervaren tijdens een uitgebreide testrit. Uiteraard kan dit ook in de buitenlucht.
Uiteraard is de Appia tevens voorzien van een Gates CDX riemaandrijving; in dit segment haast een vanzelfsprekendheid. Het karakter en de onderhoudsarme eigenschappen passen perfect bij de Pinion MGU aandrijving!
Het is bijna onmogelijk om álle doordachte details en de vele beschikbare opties op deze pagina te bespreken. Om daar toch een beetje duidelijkheid in te scheppen tonen we hieronder een aantal belangrijke en onderscheidende specificaties.
Sterk en mooi afgewerkt aluminium frame
Hoewel Tout Terrain bekend staat om zijn ranke stalen fietsen is voor de Appia gekozen om het frame van AL6061 aluminium te bouwen. Aanleiding hiervoor is de "vormvrijheid" van aluminium die nodig is om de Pinion MGU en de batterij zo goed mogelijk te integreren en tegelijkertijd de sterkte en stijfheid naar een nieuw niveau te trekken.
De 700 Wh accu is volledig is geïntegreerd in het frame. Een interne accu is niet alleen stijlvol maar ook praktisch: de accu is beter beschermd tegen invloeden van buitenaf en het geeft een nog stabieler gevoel. De accu is eenvoudig naar de onderzijde uitneembaar (om eventueel binnenshuis op te laden) zodat je aan de bovenkant je bidons of andere accessoires kunt meenemen.
Met de aangeboden 3 maten van het diamant frame (met zeer sloping bovenbuis) is er echter voor eenieder wel een juiste comfortabele positie te vinden om ieder avontuur op aangename wijze aan te kunnen.
Pinion Motor Gearbox Unit
De Tout Terrain Appia is speciaal ontworpen voor het innovatieve en duurzame Pinion MGU aandrijfsysteem waarbij de motor en de versnellingsbak geïntegreerd zijn en centraal in de fiets gepositioneerd is.
De Appia is uitgerust met het Pinion E1.9 systeem met 9 versnellingen en de Pinion Smart Shift elektrische schakelunit. Wat een genot om hiermee moeiteloos de juiste versnelling te kiezen! Met de Pinion E1.9 heb je een groot versnellingsbereik van 568% verdeelt over 9 versnellingen (ieder met een stap van 24,3%). Je kunt snel schakelen, zelfs vanuit stilstand. Het gewicht (de Pinion MGU) zit centraal in de fiets, rond de trapas. Door de lage positionering draagt dit bij aan de fijne uitgebalanceerde rij-eigenschappen. Het systeem is zeer onderhoudsarm en benodigd in principe alleen elke 10.000km verse olie.
Tout Terrain combineert de Pinion MGU uiteraard met de Gates CDX aandrijfriem voor een zeer geruisloos en onderhoudsvriendelijk geheel.
Tout Terrain E-Trekking Rack
Aangezien de Appia bedoeld is voor heerlijke toerritjes in en om de stad is ie voorzien van een lichte E-Trekking Rack. Deze aluminium drager is geschikt voor belading tot 25kg en is voorzien van het Racktime Snapit 2.0 kliksysteem waardoor accessoires eenvoudig in een handomdraai te monteren zijn.
SR SUNTOUR XCR34 VORK
De Appia wordt standaard geleverd met de SR Suntour XCR34 voorvork. Deze voorvork is voorzien van 100mm veerweg voor de gebruikelijke stedelijke obstakels als stoepranden, vluchtheuvels of klinkers. Het voorwiel wordt met een BOOST steekas gemonteerd.
Uitgebreid testen is belangrijk
Tout Terrain introduceert een E-bike met een compleet nieuwe Pinion MGU aandrijving in een segment waar Bosch (middenmotor) en Neodrives (achterwielmotor) al jaren succesvol zijn. Het grote verschil is dat Neodrives en Bosch altijd in combinatie met een externe versnellingsunit moeten worden gebruikt waar de Pinion MGU dit in 1 unit heeft geïntegreerd. Kortom minder verschillende systemen aan boord die met elkaar moeten communiceren zorgt ervoor dat de aandrijving minder gecompliceerd en daarmee betrouwbaarder wordt. De keuze is natuurlijk persoonlijk, en wij adviseren u graag!
Wat zijn nou echt de voordelen en nadelen van de verschillende systemen? Die kun je het beste zelf ervaren. Daarom mag je bij Bongers altijd écht testen, ook buiten. Zo voel je zelf de unieke rijeigenschappen van een lage en een hoge instap. Een achterwielmotor en een middenmotor. Een geïntegreerde accu en een externe accu. Een geïntegreerde versnelling of een samengesteld systeem.